sasaendurance.blogg.se

SASA Endurance består av Sara och Sabina som tävlar i distansritt från lokal nivå till internationellt. Uppfödning av araber och arabkorsningar i liten skala.

Länge sen.

Kategori: Allmänt

Var ett tag sen vi skrev nån av oss, men vi har inte haft så mycket tid över.
Har haft semester 3 veckor, vi tog hemma semester, eller jag var ju med Sara till Tyskland på tävling som inte blev så bra. Ana fick ett frispel och slängde av Sara som slog i huvudet och svanskotan samt sitt onda knä, detta hände efter ca 15 km. Hon beslöt för att rida färdigt då Ana såg fin ut, men troligen så sträckte Ana sej i vänster sida när hon for ner för kanten ut i majsfältet. Så i mål åkte hon ut. Men treting vettrinären  konstatera att det inte var nåt större fel, utan just en sträckning.
Det var första gången Ana åkte så långt, och då var det ändå en rätt kort resa i Tyskland. Men hon reser väldigt bra konstarea vi.

Innan Tyskland var vi på simlång vilket inte heller gick nåt bra, Sara starta Appa och Emma Craye, både ut i andra grind. Appa av den anledningen att hon hade ett skavsår i armhålan som blev värre under dagen, och Craye vet vi inte exakt vad som hände, rätt som det var va han tvärhalt, så kan det vara.

Men Emma fick låna Vigge och rida sin andra T 80 km på billinge och det gick ju bra, så hon kommer rida Ana på Rimbo YR 80* km.

Jag red med på Orkad, hans första 80 km. Vi tog det väldigt lugnt ville inte chansa.
Men då det var en skylt som var fel efter bara några km så  några i täten red fel och kom sen som skjutna kanonkulor om oss. Spelar inge roll vad jag sa om att rida upp i rumpan eller hålla långt till vänster.
Det är så att Orkad tycker det är otäckt när andra hästar kommer för nära och han kan stanna då, inte så kul om nån far in i en. Och Vigge sparkar om andra är för nära, men det skiter många ryttare i när jag säger . Så kommer nog inte säga till längre och så får man skylla sej själv.
Det var en olycka var en som red rakt in i en annan så ett ekipage gick i kull.

och på tal om Rimdo så ska jag rida Craye där på T 80 km, hoppas det går bra för annars blir det inge unghästfinal. Och får hoppas han inte har nåt ryck när jag ska upp på han, han är lite känslig för tryck så har lite tokerier för sej i mellan åt. Som idag ex så ställer jag han där jag brukar hoppa upp och precis när jag slänger över benet så sticker han i full galopp, som tur är så har jag lagt till mej med den vanan på han att jag tar ett rejälr mantag med ena handen. Så bromsar lätt med tygeln och säger pprrroott, stannar efter ca 100 m och skrittar som inget hänt. Knäpp häst.

Om en vecka sitter vi i bilen nånstans i Tyskland på väg till Slovakien och EM för seniorerna, känns konstigt att Sara nu är VUXEN och blev uttagen första året, men visst Polda är ju en häst utöver det vanliga. Så håll nu tummarna för Sara och alla dom andra i laget. Vi kommer försöka lägga en länk här sen när vi har en till där man kan följa tävlingen.
Kommentera inlägget här: