sasaendurance.blogg.se

SASA Endurance består av Sara och Sabina som tävlar i distansritt från lokal nivå till internationellt. Uppfödning av araber och arabkorsningar i liten skala.

Silver,guld & gdk.

Kategori: Allmänt

Sara & Elopolda tog individuellt silver på NBM och guld med laget. Samt så fick dom BC ( bästa häst för den klassen).
 
 
Och Vigge min lilla pöjk, vi kom runt på 120 km på en helt ok tid, 14,1 km/h. Lite trötta var vi på slutet men med 1 mil kvar så började han bli piggare så bra återhämtning på sista slingan.
Men kan konstatera att han ska inte ha nån "hemma häst" med sej. Blev helt tokig i starten när andra kom för nära Polda , slog som en dåre mot dom. Jag fick hoppa av och gå därifrån innan han lyckades träffa nån. Sen gick det bra hela dagen tills Sara kom mot mål och klämde sej i mellan, då blev han förbannad på henne och slog, men träffade inge då heller som tur va.
Jag hade sällskap till och från under dagen, men red mycket själv. Sista slingan var vi ensamma, red om ett par. Han kom in i sin "traktor rytm" så va bara att låta han gå i den nästan hela tiden. Lite galopp vill jag att han gör så det inte bara är trav. På näst sista slingan fick jag en sträckning i vänster ljumske, Sara gjorde reinspektion åt mej för jag kunde inte springa då. Mikael fick slänga upp mej i sadeln för jag hade inte kommit upp annars. Det släppte på slingan sen men sara fick springa även i mål.
 
 
 
Så tävlingsmässigt blev det en lyckad helg.
Men på söndagen blev vi väckta kl 5 då pappa ringde och berättade att mamma gått bort, var oväntat. Och man har gått på lite sparlåga sen dess.
 
Sabina
Kommentera inlägget här: