sasaendurance.blogg.se

SASA Endurance består av Sara och Sabina som tävlar i distansritt från lokal nivå till internationellt. Uppfödning av araber och arabkorsningar i liten skala.

Skador !

Kategori: Allmänt

Jag har ju haft lite otur och åkt av några gånger vilket har gjort att jag dragit på mej inflammation på flera ställen i kroppen. Fick en tid hos doktorn, och fick medicin. Nu är jag väldigt känslig mot det mesta och äter därför bara medicin i absolut nödfall, vilket det nu fick räknas som. Så har nu yrsel och känner mej febrig och dålig, inge bra alls. Hoppas det ger sej när det gått några dagar. Annars får jag göra uppehåll under resan till Frankrike, eftersom jag nu får ta hand om Polda fram till tävlingen medans Sara tar det lugnt.
Hon åkte nämligen av Ana nu i veckan och vred till knät, hon var till akuten och fick domen, rid inte på 3 veckor, hon förklara att hon ska rida 16 mil och ja ni fattar. Så hon bör ta det så lugnt det går fram till start.
 
Men vi har vart till akuten förr med Sara innan tävlingar, för några årsen så hoppade hon på kryckor i Weissenhorn innan start, om jag minns rätt så vad det den tävlingen hon vann setzi sadeln på. Så allt löser sej även denna gång, hoppas jag. Vi har ju även tävlingen här hemma nästa lördag den 28/3 och det mesta börjar falla på plats. Mjuka grus vägar men ändå rätt fina. Kul att det vart så många anmälda. Och sist men inte minst en del har väl redan sett det, jag har köpt en halvbror till Polda och helbror till Appa. Han är jättetrevlig på alla sätt. Han är lite tunn så jag håller på att försöka mata på han, men samtidigt så har jag ridit han en del så vart lite svårt. Alla får ju ledigt nu så hoppas han går upp lite i vikt. Jag har anmält mej med han till sämsholm.
 
Sabina
 
Det är Alva som rider.
 
 
Kommentera inlägget här: